Nu Peru met een staartje Ecuador - Reisverslag uit Chimbote, Peru van maarten hans - WaarBenJij.nu Nu Peru met een staartje Ecuador - Reisverslag uit Chimbote, Peru van maarten hans - WaarBenJij.nu

Nu Peru met een staartje Ecuador

Door: Maarten en Hans

Blijf op de hoogte en volg maarten

21 Oktober 2013 | Peru, Chimbote

Eerst nog een staartje Ecuador en de evaluatie ervan.
Tussen Quenca en de grens met Peru liggen eerst nog een paar stevige heuveltjes. Het begint met groene bergen met Hollandse koeien maar hoe dichter bij de grens, in het laagland, hoe warmer en droger het wordt. Tussendoor stuiten we in Saraguro geheel onverwacht en heel verrassend op het culinaire hoogtepunt van Ecuador!! Het restaurant Shamuico levert gastronomische maaltijden tegen bodemprijzen!
De laatste grote plaats voor de grens is Loja. 'S middags begint het te regenen en dat doet het ook als we de volgende dag weer vertrekken. De afdaling naar Catamayo is nog fris maar dat verandert in de klim na de stad naar heet! We eindigen in het op een heuveltop gelegen dorp Catacocha. Op naar de grensplaats Macará, een rit die volgens de militairen bij een checkpoint alleen maar bergafwaarts is. Daar zijn we het niet helemaal mee eens! Het is een warme zweterige dag met een stevige klim en ja het laatste stukje gaat bergaf. Onze grensformaliteiten zijn zo geregeld dat is wat anders voor een grote internationale groep motorrijders die zo te zien nog wel even bezig zijn met de papierwinkel.
Iets verderop ruilen onze Ecuadoraanse kaart voor een uit Peru met een fietsend stel uit Duitsland en wisselen verder nog geld en ervaring uit.

De Ecuadoraanse evaluatie :

Mooie bergen en vulkanen. Mooi groen met mooie kleurige vogeltjes maar weinig andere beestjes in het wild. Wederom vriendelijke en behulpzame mensen. Quito en omgeving is erg druk om te fietsen. Hoe zuidelijker hoe rustiger. Het eten ligt op hetzelfde saaie niveau als in Colombia.
Mooi fietsland.

In Peru blijkt dat een grens niet het landschap drastisch verandert. We fietsen door een soort woestijnachtig duinlandschap naar Piura alwaar we besluiten een stuk met de bus te gaan. Eindbestemming Chimbote. Best vermoeiend, morgen gelukkig weer op de fiets en de bergen in.

• 21 Oktober 2013 - 19:53

Karin:

Hou Hans & Maarten

Wat lees ik nu? Met de bus, maar ik begrijp dat je beter kan fietsen.
    Met de bus is vermoeiend, zijn jullie wel opgeschoten?
    Heel veel fietsplezier en avontuur in Peru.
    Sportieve fietsgroetjes Peter & Karin

• 21 Oktober 2013 - 20:44

Bytheway:

Gaat voortreffelijk zo te lezen, maar wat is nu saai eten??
    Nog veel plezier en tot het volgend reisverslag.
    groet Bert

Groeten maarten

• 21 Oktober 2013 - 21:07

Peter B:

Maarten,

De warrige foto's waren mij ook opgevallen maar omdat nou met twee berichten te benadrukken is ook weer overdreven.
    Ik denk dat je je nog niet hebt aangepast aan het locale tempo en ongeduldig op de Enter knop hebt zitten rammen :-)

Peter

• 22 Oktober 2013 - 19:20

Marianne:

En hoever is Amsterdam nu nog? Ik dacht dat jullie nog lang niet thuis kwamen?
    Weer een mooi reisverslag met super leuke foto(bijschriften). Het blijft genieten.
    Groetjes Kees en Marianne

• 24 Oktober 2013 - 19:23

Mark:

Zo te horen is het goed aan te raden om daar te fietsen.
    Net terug van een klein fiets rondje door Turkije.
    Nog veel fiets plezier.